بوتاکس مو چیست ؟

موهای سرتان درست مانند پوست، با افزایش سن الاستیته و پُری خود را از دست می‌دهند. اینجاست که اهمیت محصولات بوتاکس مو آشکار می‌شود. این محصولات می‌توانند موهایتان را پُر و صاف کنند و از وزی آن بکاهند.

با مطالعه این مقاله تا انتها همه چیز درباره بوتاکس مو را خواهید فهمید.

نحوه انجام بوتاکس مو؟

بوتاکس مو در سالن زیبایی مریم خدایی

در واقع Hair Botox موضعی (همانند بوتاکس صورت) حاوی سم بوتولینوم (botulinum toxin) نیست. بوتولینوم، ماده اصلی بوتاکس صورت، با فلج ساختن عضلات صورت، از روند پیری پوست جلوگیری کرده و تا حد زیادی چین و چروک صورت را کاهش می‌دهد.

چرا این محصولات را بوتاکس مو نامگذاری کرده اند؟

علت آن است که همانند Botox که با شل کردن ماهیچه‌های صورت، باعث پوست صاف و کم کردن چین و چروک می‌شود، Hair Botox هم با پر کردن هر فیبر تار مو به پُری و صافی آن کمک می‌کند.

پس به طور خلاصه در پاسخ به سوال اینکه بوتاکس مو چیست می‌توان گفت بوتاکس مو در واقع درمان عمیقی است که فیبرهای مو را با فیلری مانند کراتین می‌پوشاند. در این روش هر تار موی شکسته یا نازک با فیلری مانند کراتین پُر می‌شود و به این ترتیب هر تار مو پُرحجم و درخشان به نظر می‌رسد.

چه کسانی میتوانند موهایشان را بوتاکس کنند؟

  • افرادی که پایین موهایشان به چند شاخه تقسیم شده است.
  • موهای بسیار نازک که پُری و درخشندگی خود را از دست داده‌اند
  • موهای آسیب دیده
  • موهای وز
  • افرادی که تمایل دارند موهایشان صاف شود

بوتاکس مو چگونه انجام میشود ؟

بوتاکس مو چگونه انجام میشود ؟

در این روش  از هیچ تزریقی استفاده نمی‌شود. در واقع Hair Botox موضعی نرم‌کننده‌ای است که مستقیما روی تارهای مو اعمال می‌شود. می‌توانید برای انجام Hair Botox به آرایشگاه مریم خدایی مراجعه کنید یا با تهیه مواد، بوتاکس مو در منزل را انجام دهید.

این روش درمانی با یک شامپو آغاز می‌شود که کوتیکول‌های موهایتان را باز کرده و تارهای مو را برای مواد بوتاکس آماده می‌کند. سپس آن را به هر تار مو اعمال می‌شود. پس از آن باید موها از ریشه تا انتهای ساقه ماساژ داده شوند. مواد بوتاکس باید بین 20 تا 90 دقیقه (بسته به شرایط و میزان آسیب دیدگی مو) روی موهایتان باقی بماند.

برخی از آرایشگران ترجیح می‌دهند قبل از خشک کردن مو و صاف کردن آن با اتو مو، موها را آبکشی کنند. برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند که مواد بوتاکس روی موهایتان باقی بماند و پس از گذشت 20 تا 90 دقیقه، موها را خشک کرده و سپس با اتو مو، آن‌ها را صاف می‌کنند. این دسته عقیده دارند با این روش، مواد بوتاکس بهتر به عمق تارهای مو فرو می‌رود.

ایا این روش موها را صاف میکند؟

بافت طبیعی مو پس از Botox، به شکل قابل توجهی بهبود یافته و حالت بهتری به خود می‌گیرد. همین مساله باعث برق طبیعی و درخشندگی تارهای موی شما خواهد شد.

بنابراین اگر حالت طبیعی موی شما صاف است، پس از Botox مو شاهد درخشندگی و لطافت بیشتر آن خواهید بود. اگر موهای زبر و فری دارید، پس از بوتاکس مو مشاهده خواهید کرد که زبری موهای شما کاملا از بین می‌رود.

به طور کلی، بوتاکس مو با پُر کردن فولیکول‌های مو، تارهای مو را سنگین می‌کنند و در نتیجه موها صاف‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسند.

مراقبت های بعد از انجام Botox

معمولا مدت ماندگاری بوتاکس مو بین دو تا چهار ماه است. البته باید گفت که زمان دقیق ماندگاری در هر شخصی متفاوت است. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید از شامپوهای کم سولفات یا بدون سولفات بعد از اعمال بوتاکس مو استفاده کنید. با این کار نتیجه به مدت طولانی‌تری حفظ می‌شود.

آیا botox مو ضرر دارد؟

به طور کلی، محصولات بوتاکس مو، محصولاتی ایمنی برای استفاده هستند. ولی همچون دیگر روش‌های درمانی مو، می‌تواند عوارضی مانند خارش پوست سر یا واکنش‌های حساسیتی به دنبال داشته باشد.

به همین دلیل اکیدا پیشنهاد می‌کنیم سعی کنید مواد بوتاکس مو، کمترین تماس ممکن با پوست شما را داشته باشد.

مزایای Hair Botox چیست؟

در بوتاکس مو از مولفه‌های اسیدی استفاده می‌شود که استفاده از آن‌ها هیچ خطری ندارد. در ترکیبات بوتاکس مو از مواد شیمیایی که در انواع روش‌های درمانی کراتینه مو مشاهده می‌شود، خبری نیست.

بعلاوه، هیچ فرمالدهید یا پارابنی در ترکیبات بوتاکس مو استفاده نمی‌شود. بوتاکس مو نمی‌تواند به موهایتان آسیبی وارد کنند.شایان ذکر است این روش درمانی از شما در برابر شوره سر، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوست کف سر محافظت می‌کند. بوتاکس مو همچنین باعث کاهش ریزش مو می‌شود.

یکی دیگر از فواید بوتاکس مو، تقویت ساختار تارهای مو است. بزرگ‌ترین علت کاهش کراتین تارهای مو، استفاده مکرر از وسایل حرارتی است که این روزها خانم‌ها تقریبا هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. این وسایل از آنجا که تمامی رطوبت تارهای مو را از بین می‌برند، باعث آسیب بسیار به تارهای مو می‌شوند. بوتاکس مو با تقویت ساختار مو، تا حد زیادی آسیب ناشی از این وسایل را به حداقل می‌رساند. دیگر خواص بوتاکس مو چیست؟

  • بهبود حالت ارتجاعی مو
  • استفاده کمتر از اتو مو
  • حفظ رطوبت مو به مدت بیشتر
  • خداحافظی با موخوره
  • درخشندگی بیشتر مو و کاهش شکنندگی آن
  • افزایش اعتماد به نفس
  • نیاز به مصرف کمتر نرم کننده
  • صرفه جویی در زمان

معایب Hair Botox اشاره می‌کنیم:

  • هزینه بالا: همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، هر چه کیفیت مواد بوتاکس مو بهتر باشد، هزینه هم بالاتر می‌رود. و اگر می‌خواهید نتیجه 100% بگیرید، باید به یک متخصص مراجعه کنید که طبیعتا در قیمت تاثیرگذار است.
  • تغییر رنگ مو: اگر موهایتان رنگ شده باشد، بوتاکس کردن مو می‌تواند باعث تغییر رنگ مو شود. البته تغییر پایه رنگ مو چندان چشم‌گیر نخواهد بود ولی بعد از انجام این روش متوجه تفاوت اندکی در رنگ موهایتان خواهید شد.

ما در سالن زیبایی مریم خدایی با استفاده از بهترین متریال و به روز ترین روش های احیای مو آماده ارایه خدمات به شما عزیزان هستیم .