آمبره مو چیست ؟

دنیای مو اصطلاح آمبره مو یا “ombre” را از کلمه فرانسوی به معنای سایه الهام گرفته است. رنگ موی امبره عموماً در ریشه ها از قسمت میانی ساقه تیره تر است و سپس به تدریج از قسمت میانی ساقه تا انتها روشن تر می شود. برای مشتریانی که به دنبال سبکی یا نگهداری آسان هستند ایده آل است.

تفاوت آمبره با بالیاژ مو

نحوه انجام و همچنین نتیجه از تفاوت های اصلی بین آمبره (ombre) و بالیاژ (balayage) است. در امبره، از فویل‌ها استفاده می‌ شود تا طیف تیره به روشن طبیعی داشته باشید. در روش بالیاژ با دست رنگ  می‌شود تا به نظر برسد که خورشید به طور طبیعی موهای شما را بدون فویل برجسته کرده است و ظاهری طبیعی تر به خود بگیرد .

فواید رنگ موی امبره چیست؟

به نظر می رسد وقتی صحبت از تکنیک رنگ مو آمبره( ombre) به میان می آید، خوبی ها بیشتر از بدی ها هستند .با روش آمبره شما نیاز به مراجعه کمتری به آرایشگاه دارید ، البته در روش های سنتی معمولا برای تمدید نیاز داشتید که هر چند وقت یکبار به سالن بروید .

  • مراجعه کمتر به آرایشگاه
  • امکان استفاده از رنگ هی غیر متعارف
  • هنگام رشد مو با مشکل مواجه نمیشوید و نیاز به تمدید یا ترمیم ندارید .

قبل از زدن امبره به موهایتان چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

  • میزان گرادیانت موی شما : ابتدا، بررسی کنید که دوست دارید گرادیانتان چقدر دراماتیک باشد ؟ اکثر افراد معمولاً دو تا سه درجه روشن تر از رنگ موهای طبیعی خود را انتخاب میکنند بود. سبزه های متوسط ​​ممکن است آمبره کاراملی را امتحان کنند در حالی که بلوندهای متوسط ​​ممکن است در شیب خود تقریباً پلاتینی شوند. همانطور که گفته شد، یک شیب دراماتیک تر قطعا یک گزینه است.
  • طول گرادیانت مو : شما باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از موهای خود را می خواهید روشن کنید. بیشتر اوقات، شیب از وسط تا یک سوم پایینی طول مو شروع می شود. اگر بیشتر از موهای شما افکت ombre داده شود، احتمالاً به نگهداری بیشتری نیاز دارد.اگر مطمئن نیستید که از کجا می خواهید شروع کنید، با آرایشگر خود مشورت کنید. آنها مطمئناً بینشی در مورد اینکه چه چیزی بهتر به نظر می رسد خواهند داشت

ماندگاری رنگ موی امبره چقدر است؟

آمبره معمولاً حدود چهار تا پنج ماه دوام می آورد. شما می توانید با شستن بیش از حد موها و استفاده از شامپوها و نرم کننده های بدون سولفات به شاداب ماندن رنگ خود کمک کنید. اگر موهای شما بلوند است، می توانید از شامپوی بنفش نیز استفاده کنید که به خنثی کردن رنگ های برنجی و زرد کمک می کند. اگر رنگ برای دلخواه شما بیش از حد کدر یا برنجی شد، توصیه میکنیم برای یک درمان براق به سالن برگردید. این کار باعث درخشندگی و حالت دادن به موها می شود.